Our morning routines are a source of constant interest (one person gets up super early to make breakfast in bed and read for a while, another gets up with 20 minutes to take a shower and get to work), but we are unanimous in our agreement that the late Princess Margaret‘s morning routine was on point.

According to a new royal biography by Craig Brown, the princess had breakfast in bed at 9 a.m. every day before reading the newspapers and listening to the radio for two hours. She then would have an hour-long bath at 11 a.m., before being dressed and made-up by her personal maid in clean clothes — never wearing the same garment more than once. At 12: 30 p.m., she would have her first drink of the day — a vodka pick-me-up — before lunching with her mother, the Queen Mum. The duo would dine on a four-course meal in an “informal” manner from silver dishes, while enjoying half a bottle of wine each.

princess margaret getty images

Margaret and her husband on their wedding day.
(Photo Credit: Getty Images)

The late princess — who was the second daughter of King George VI and his wife Queen Elizabeth — died in 2002, shortly before her mother. As detailed on the Netflix series The Crown, she was the party princess, leading a very colorful lifestyle and socializing with people from all walks of life, famously including the Beatles and the Rolling Stones, and was considered a fashion icon in her day, being a champion of Christian Dior’s designs.

She was married to photographer Antony Armstrong-Jones, who became Lord Snowdon in 1960, and the couple went on to have two children, Lady Sarah Chatto and David Armstrong-Jones. The marriage was not a happy one, however, and they divorced in 1978. She caused a nationwide scandal in the late 1950s when she became engaged to her father’s former equerry Peter Townsend, who was a divorcee, with the couple ultimately not being able to wed.

Join our Facebook group for the latest updates on Kate Middleton, Prince William, and all things royal!

This post was written by Rebecca Cope. It originally appeared on our sister site, Grazia Daily.